23
مرداد

آیا می‌دانید مزایای داشتن یک کیبورد کامل بر روی پنل اعلام حریق چیست؟

در بسیاری از مواقع، پیش آمده است که سیستم اعلام حریق پروژه‌ای دچار نقص فنی شده است و کارشناس باید خود را به سرعت جهت عیب یابی و رفع نقص اعظام شود. در این صورت امکان دارد، کارشناس تجهیزات مخصوص برنامه ریزی پنل را در دست نداشته باشد. دارا بودن کیبورد کامل برای پنل اعلام حریق، این اجازه را به کارشناس می‌دهد تا از طریق خود پنل، برنامه ریزی آن را بررسی نموده و در صورت نیاز تغییر دهد.

در برنامه ریزی پنل اعلام حریق، عوامل زیادی وجود دارد. برنامه ریزی آدرس هر تجهیز، برنامه ریزی لیبل هر تجهیز، تنظیمات خروجی اینترفیس‌ها، برنامه ریزی آژیر و شستی، برنامه ریزی جداول علت و معلول (Cause and Effect) و دیگر موارد. دارا بودن کیبورد کامل امکان تغییرات لازم در هر یک از این موارد را به کارشناس اعلام حریق می‌دهد و همچنین در صورت وجود یک شبکه گسترده از پنل‌های اعلام حریق، امکان برنامه ریزی تمامی سیستم از یک پنل را میسر می‌نماید.

مرکز کنترل اعلام حریق Gent به یک صفحه کلید کاملا قابل برنامه ریزی مانند صفحه کلید رایانه (QWERTY) مجهز است تا در حین کار، اپراتور سیستم بتواند به طور فعال برنامهریزی نموده و برخی از دستگاهها را اضافه نماید، نام منطقه را تغییر دهد تا نیاز واقعی را برآورده نماید. هنگام برنامه نویسی، می توان تغییرات را مستقیماً از صفحه کلید روی پنل، کنترل و بدون استفاده از رایانه برنامه نویسی یا سایر ابزارها، پشتیبانی را انجام داد.

شرکت تکلاد نماینده انحصاری برند Gent انگلستان در ایران، در 32 سال اخیر ارائه دهنده این سیستم در پروژه‌های متعددی در کشور بوده است.