31
مرداد

استفاده از بیم دتکتور خطی به جای دتکتورهای متعدد و داشتن پوشش کافی

فضاهای بزرگ مانند آمفی تئاتر و یا سالن‌های ورزشی دارای سقف‌های غیر صاف می‌باشند که طراحی سیستم اعلام حریق را با چالش مواجه می‌نمایند. همچنین در ارتفاع‌های بلندتر از 10 متر، استفاده از دتکتور نقطه‌ای دیگر مجاز نمی‌باشد. در این راستا تکنولوژی‌ بیم دتکتور خطی به کمک این سیستم می‌آید.

تکنولوژی بیم دتکتور خطی

بیم دتکتور خطی با استفاده از پرتاب نور مادون قرمز از یک سمت و دریافت آن از سمت دیگر محدوده خود را پوشش می‌دهد. بدین صورت که با عبور دود مابین این دو تجهیز، حریق تشخیص داده شده و آلارم به صدا در می‌آید. این تجهیز قابلیت تشخیص فواصل بین 2 تا 100 متر طول و عرض 15 متر را به همراه خواهد داشت. در سوله‌های کارگاهی، با استفاده از این تجهیزات یک مسیر باز را می‌توان به راحتی پوشش داده و تعداد تجهیزات کمتری را استفاده نمود.

تکنولوژی OSID

به بیان ساده، بیم دتکتور خطی دارای یک دوربین با لنز Wide و یک فرستنده در آن سوی فضا می‌باشد. فرستنده امواج مادون قرمز و ماورا بنفش را پرتاب می‌نماید و قابلیت پوشش تا 150 متر را دارد.

ارسال دو نور مادون قرمز و ماورا بنفش و امکان دریافت این نور از چند نقطه برای گیرنده، قابلیت تشخیص مابین دود و گرد و غبار را امکان پذیر می‌نماید.